onsdag 11 maj 2011

Time to go

Har stegring och är allmänt "borta". I går kväll fick jag föra mamma till bädden, hennes ben bär henne egentligen inte mera och jag orkar inte stiga upp flera gånger per natt för att hjälpa henne på påttstolen bredvid sängen. Natten till måndagen tappade hon balansen och blev till sist sittande bredvid sängen. Jag bad om tilläggsstyrka och orkade faktiskt lyfta henne tillbaka i sängen och som ett under hade hon inte heller speciellt ont efter äventyret. Jag ville så att hon ska kunna stanna hemma till tisdagen då hennes kusin (och några andra släktingar) skulle komma på besök. De står varandra mycket nära och jag visste att det är viktigt för båda att ännu kunna träffas - kusinen bor 1,5 timmars bilväg härifrån, så de träffas inte så ofta mera. På kvällen var hennes krafter borta och jag var tvungen att föra henne till bädden. Jag har många gånger trott det värsta under de senaste åren, men nu känns det starkare än någonsin. Tog nyss ett änglakort, fick "Time to go". Där står bland annat "Endings are merely the start of a new beginning, and we are with you through each phase and cycle..."och som tillägg:  Completion and the end of a cycle are at hand/Call upon Archangel Azrael for help with grieving and Archangel Michael for help with courage". 

1 kommentar: