lördag 7 augusti 2010

Bort med det gamla

Jag läser en väldigt massa kanaliserade texter och enligt dem är vi nu redan inne i den nya tiden - tror jag man kan säga. För min del är det smått hysteriskt - kan inte sluta göra mig av med gammalt...har målat hela vår yttre farstu i sommar, sen var det skorstenen som stod i tur. Där fanns kaj bon som måste bort (det var en överraskning) och nu håller jag på att förnya mitt kök med gamla skåp som målas....startpunkten var ett nytt kylskåp. Samtidigt har jag varit otroligt trögstartad redan i en vecka. Och när jag äntligen får igång mig själv, då strular ofta något. När jag skulle skurva, var batteriet slut i borrmaskinen, när jag skulle skriva kolumnen klar, började det åska, när jag behövde vattenpasset, som trillat i vägen i åratal, var det spårlöst försvunnet, när jag skulle klippa gräsmattan, då jag fått barnvakt i cirka en timma, var bensinen nästan slut, etc etc etc. Men sakta men säkert städar jag undan gammalt och förnyar och ordnar så mitt nya liv ska flyta bättre. Ännu finns många saker att åtgärda - jag önskar bara att det inre trycket skulle lätta, så det inte känns så dramatiskt. Är det skolstarten som närmar sig som ännu gör sig påmind, eller vad kan det vara...jag har ju bestämt mig för att ta ett lugnare år. Jag behöver inte ha dåligt samvete för att sonen är i dagis - han kommer att älska att ha andra att leka med igen, efter en sommar när han rätt ofta fått leka ensam eller se på barnprogram. Pengarna är ett frågetecken, men jag hoppas och tror att det ändå ska gå i hop på något sätt. Ändå är jag inombords väldigt orolig och upp i varv - kanske det kan förklaras med de nya energierna, som ännu inte kommit till rätta? Riktigt illa är det de dagar det är åska och lågtryck, vet inte hur jag ska klara av hösten som ju till största delen är ett enda lågtryck! Kan bara hoppas och tro att energierna lugnar ner sig och jag också ska kunna fungera på ett mindre laddat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar