onsdag 18 augusti 2010

Tankar skapar

...heter det och nu börjar jag snart tro att det faktiskt är sant. En efter en av de saker jag länge irriterat mig på, men inte ansett mig ha råd att förnya, blir nu förnyade på sätt eller annat - om jag inte förstår göra det frivilligt (som med bilen och kylskåpet), känns det som om vägar visas. I dag skulle jag klippa gräsmattan - har inte gjort det på flera veckor, men nu skulle jag tvinga mig till det, eftersom det började vara så jättelångt på de ställen jag inte hann klippa förra gången (då tog bensinen slut och jag hann inte hämta mer). Nu hade jag knappt klippt en tredjedel, så gick "gashandtaget" sönder medan jag hade tömt gräsbehållaren (dit gräset samlas) hade den ramlat sönder och samman....Det såg helt absurt ut, jag förstår inte hur den kunde lossa så totalt. Själva ramens "hållare" gick redan sönder ifjol, det vill säga de delar som håller upp skalmarna - det har varit besvärligt, men gått att klippa än. Jag försökte få tillbaka gasen, men en vajer lyckades jag inte med och eftersom jag äntligen fått igång mig själv, stampade jag iväg till grannen och bad att få låna deras gräsklippare. Ja, vad skulle jag ha gjort utan dem alla dessa år...?!

När jag började klippa med den fick jag en uppenbarelse - tänk att gräsklippning kan gå så lätt! Jag orkade till och med skjuta den lilla, nätta klipparen med en arm och den gick mycket lättare att köra runt och in i buskar. Hurra! Tänker aldrig mera använda vår gamla, den är som att skjuta en personbil framför sig. Har tänkt att det måste vara en "självgående" som vår gamla, men nu såg jag att det inte alls behöver vara det - och såna där små är mycket billigare dessutom. Hurra igen! Få se när jag tvingas byta tvättmaskin. Den har jag också kämpat med länge :). Sen har jag en tid försökt skapa mig en partner i mitt liv, få se när det lyckas ;)

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Vi har helt likadana bloggar. Och bloggar båda om andlighet. Vad skoj att hitta din blogg!!
    H: Ayla

    SvaraRadera
  2. En läsare, hurraa! Jag funderade redan på att sluta här, men nu känns det inte som om jag skriver i tomma intet :). Tack!!! Kollade snabbt också din blogg (månne du varit inne på min andra blogg ;) och det var faktiskt nästan kusligt hur liknande funderingar vi haft. Hoppas hinna läsa mera!!!

    SvaraRadera
  3. Jag blev också helt paff när jag hittade den här bloggen. Skojigt, skojigt! Jag har kollat på din andra blogg också. Min blogg om andlighet är lite inne i en viloperiod nu, men man vet aldrig när det dyker upp nåt jag känner för att skriva om!!

    SvaraRadera
  4. He he! Nu är jag också här :)
    Av någon konstig anledning visste jag inte om denhär bloggen före en röst viskade om den i mitt öra för någon dag sedan.
    Så skriv på du bara - vi läser och kommenterar så gärna :D

    SvaraRadera