söndag 13 mars 2011

Egen intuition

Jag ville inte kyssa killen i går - nu har jag nyss deletat honom från facebook. Nu förstår jag att han var ute efter ett snabbt, enkelt ligg (han hade bokat hotellrum...). Jag skickade ett väldigt personligt blottande sms till honom igår strax efter att vi hade träffats - när han inte svarade anande jag redan oråd. I dag satte jag ett mail - trots att han varit på facebook hade han inte bemöda sig om att svara. Det är bara att dra slutsatserna. Det är verkligen inte enkelt i denna ålder. Jag tror den djupare innebörden är att jag nu konfronterar alla mina känslor av att inte lita på män - i dag fick jag en vänförfrågan av en man som hade sydafrikanska kontakter. Jag kände honom inte, men tänkte att eftersom vi hade gemensamma vänner, så var han säkert ok och verkade dessutom intressant - skrev  dessutom att han var en författare. När jag frågade mera, visade det sig att han var mycket ohövlig, kallade alla dumma, i princip, medan han själv hade en massa akademiska förkortningar. Dessutom förolämpade han mig på direkten, jag blev arg och deletade honom från vänlistan och tänkte "vilken skit". Han hade varit sjöman och hade sett hela världen och alla andra var dumma i huvudet - jag t.ex. visste inget om Sydafrika (behöver jag tillägga att han är boer och tycker att det var bättre förr....?). Det var tydligen dagen då män som verkligen skiter i andra människors känslor, för att de själva är små och behöver hävda sig  - hjälper mig se det jag förväntar mig.  Jag litar inte mera på män efter det jag upplevde i mitt äktenskap. Allt det har nu stigit till ytan. Ville bara berätta det. Nu ska jag se vidare på "Sex and the City"-filmen :) (och dricka mera vin). 

2 kommentarer:

  1. Jättebra att du är ärlig och säger rent ut hur saker och ting är!
    Bra att du har deletat domdär typerna, vilka skitar :(
    Du behöver formulera exakt det du faktiskt vill ha. Formulera inte det du inte vill ha utan exakt det du vill ha! Det kommer att komma till dig. Tååålamod, Dear One.

    SvaraRadera
  2. Jag antar att jag tar små steg framåt, men det går låååångsamt. kram :)

    SvaraRadera